Nog praktische vragen over pontonbrug? Lees onze Q&A.

FAQ – Frequently Asked Questions

Wat is het verschil tussen ‘Gate A’ en ‘Gate B’? 
Beide gates zijn gelegen op het Steenplein. U wandelt dus steeds van Rechter- naar Linkeroever. Gate A zal aan de linkerkant van het plein liggen, Gate B aan de rechterkant.

Vanaf welke leeftijd betalen kinderen voor de brugoversteek? 
We werken voor dit evenement met een eenheidsprijs. Vanaf 1 jaar betaalt iedereen €5 om de brug over te steken.

Wat als ik geen kaartlezer heb om online te bankieren? 
Indien u niet over een kaartlezer beschikt, bent u vanaf 15 februari 11 uur welkom in ons “Infopunt ’14-‘18” op de Grote Markt om tickets aan te schaffen.

Waarom staat er een check-in-uur op mijn ticket? 
U dient zich bij uw gate in te checken dertig tot tien minuten voor uw tijdsslot van start gaat. Indien dat niet gebeurt, kan u de brug niet oversteken wanneer uw gekozen tijdsslot van start gaat. 
Bijvoorbeeld: GATE A – check-in van 07u30 tot 07u50 Slot 08u00 
U checkt ten laatste in om 7u50 zodat de eersten uit uw slot de brug beginnen over te steken om acht uur.

Loopt het verkeer over de brug in twee richtingen? 
Neen, u wandelt steeds van Rechter- naar Linkeroever. Om terug op Rechteroever te geraken kan u door de voetgangerstunnel wandelen of het openbaar vervoer nemen. Indien u voor het openbaar vervoer kiest, kan u het combiticket kopen (=brugticket + vervoer met De Lijn van en naar het evenement op de door u gekozen dag, binnen de provincie Antwerpen.

Mag ik mijn ticket(s) ook meenemen via tablet of smartphone zodat ik niet moet printen? 
Het is toegestaan uw tickets digitaal ter plaatste te laten scannen. Wel neemt u dan het risico dat door zonlicht of onvoldoende kwaliteit van het beeldscherm het ticket niet correct gelezen kan worden en wij u daardoor niet kunnen toelaten tot de pontonbrug.

E-ticket (s) kwijt?
Neemt contact op met de klantendienst van onze ticketverdeler Paylogic. Zij kunnen uw tickets opnieuw doormailen, als de betaling correct is uitgevoerd. U kan hen via mail bereiken op volgend adres: customerservice@paylogic.be ofcustomerservice@paylogic.nlTelefonisch kan u de klantendienst bereiken op het betalendnummer: 0900 – 701 55 (€ 0,50 p/m)

Waarom kan de wandeling over de pontonbrug niet gratis worden aangeboden?
Bij dit omvangrijk evenement maken we gebruik van onder meer beveiliging, ticketing, transport en verlichting die samen een grote kost vormen. Ook de aanleg van de brug zelf door defensie is niet gratis. Om die kosten te dekken, vragen we een beperkte bijdrage van €5 per persoon. In datzelfde brugticket van €5 zit ook de toegang, gratis of tegen een reductietarief, tot de tijdelijke tentoonstellingen van onze zeven partnermusea tijdens het brugweekend. Ook op Linkeroever is er nog een uitgebreid cultureel programma voorzien.

Waarom moet er gereserveerd worden om over de pontonbrug te wandelen?
De capaciteit die de brug aankan op 3, 4 en 5 oktober is 100.000 mensen. Om uw veiligheid te garanderen, werken we met tickets zodat we te allen tijde weten hoeveel mensen er over de brug wandelen.

Hoe geraak ik zonder verkeerszorgen aan de pontonbrug?
Wij raden u aan om met het openbaar vervoer tot aan het Steenplein te komen. Meer informatie over o.a. de verschillende bus-en tramlijnen binnen de provincie Antwerpen kan u hier vinden.

Kan ik met een rolstoel de brug oversteken?
De pontonbrug is rolstoelvriendelijk. Mensen met een beperking kunnen zich via een aparte ingang, links van het Steenplein, aanmelden om de brug over te steken. Meer info daarvoor kan u hier vinden.